Veelgestelde vragen

Je kunt onze maattabel vinden op de productpagina. Hierin kun je aan de hand van jouw afmetingen gemakkelijk zien welke maat je nodig hebt.

Een aantal artikelen uit onze collectie hebben een afwijkende maatvoering en worden aangetoond als maat 1, 2 of 3. Deze maatvoering is gelijk aan:
Maat 1: XXS/XS
Maat 2: S/M
Maat 3: L/XL

In het geval dat een artikel online uitverkocht is, kun je contact opnemen met een winkel bij jou in de buurt, wellicht dat zij nog een exemplaar voor je hebben hangen.

Voor alle wasvoorschriften kun je terecht op onze Fabric & Care pagina. Hier vind je per materiaal alle instructies over hoe je jouw artikel moet wassen en verzorgen.

Wij verzenden met GLS naar Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk.

Na het voltooien van jouw bestelling heb je deze binnen 2 werkdagen in huis.

Uiteraard zijn wij ook afhankelijk van de vervoerder en niet aansprakelijk voor de eventuele vertragingen die door hen veroorzaakt worden. Ook tijdens feestdagen kunnen onze levertijden afwijken van onze reguliere levertijden.

Voor de betaling van jouw online bestelling heb je keuze uit de volgende betaalmethoden: Apple Pay, PayPal, iDeal (NL), creditcard.

In alle gevallen dien je jouw bestelling op voorhand te betalen. Kies de betaalmethode die het best bij jou past om jouw bestelling te voltooien.

De verzendkosten voor elke bestelling bedragen voor Nederland, België en Duitsland €4,95, voor Frankrijk en Oostenrijk €7,95. Deze worden getoond tijdens de check out van jouw bestelling. Het bedrag wordt automatisch verrekend met het totaalbedrag van jouw bestelling.

Je kunt je aankoopbevestiging bekijken door in te loggen in je account.

Na het voltooien van jouw bestelling ontvang je ook een orderbevestiging per e-mail.

Je kunt de bestelstatus bekijken door in te loggen in je account.

Heb je de bestelling geplaatst als gast-gebruiker? Wacht dan op de e-mail met de track & trace. Via deze link kun je jouw order volgen vanaf het moment dat deze is aangekomen bij de vervoerder.

Helaas is het niet mogelijk om jouw bestelling te wijzigen/annuleren nadat deze is voltooid. Dit komt omdat jouw bestelling in ons geautomatiseerde systeem terecht komt, zodat deze zo snel mogelijk bij jou geleverd wordt.

Je kunt het aflever/factuuradres bekijken en wijzigen in je account of neem contact op met onze klantenservice.

Helaas kunnen we je niet vertellen wanneer onze volgende sale van start gaat.

Wil je als eerste op de hoogte zijn wanneer de sale begint? Schrijf je onderaan deze pagina in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons ook op Instagram en Facebook.

Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag je een artikel gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen zodat je dat ook in een winkel zou kunnen doen. Je mag het artikel dus bijvoorbeeld wél passen, maar niet buiten dragen.

Wanneer je een artikel terugstuurt dat door jouw toedoen is beschadigd, is gewassen, de labels zijn verwijderd, een artikel incompleet is of een product andere gebruikssporen bevat waaruit blijkt dat je het artikel verdergaand hebt gebruikt dan zoals hiervoor omschreven, dan ben je aansprakelijk voor de door jou veroorzaakte waardevermindering van het artikel. YAYA zal deze waardevermindering aftrekken van het aan jou te restitueren bedrag. 

Je kunt jouw artikelen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren. Er zijn 2 mogelijkheden om dit te doen:
1. Gebruik onze bijgevoegde UPS retoursticker
2. Middels een zelf gekozen vervoerder
Let op! In beide gevallen zijn de retourkosten voor de consument zelf, echter worden deze op verschillende wijze behandeld.

Optie 1 via de bijgesloten UPS sticker (retourkosten worden achteraf verrekend, dus géén kosten vooraf)
Volg onderstaande stappen voor het retourneren van jouw artikelen:
1. Vul het retourformulier in (zit bijgesloten in de doos)
2. Stop de retourartikelen in de doos
3. Zorg dat de doos goed dichtgeplakt zit
4. Verwijder oude stickers van de doos
5. Plak de UPS verzendsticker op de doos
6. Geef af bij een UPS punt bij jou in de buurt.
7. Bewaar het afgifte/verzendbewijs zorgvuldig

Nadat de zending retour is ontvangen en akkoord bevonden, zullen we deze zo snel mogelijk crediteren en tot terugbetaling overgaan. Het volledige bedrag inclusief verzendkosten zal worden gecrediteerd, echter zullen de retourkosten hierin verdisconteerd worden. Per saldo wordt dus enkel de aanschafwaarde van het product vergoed.

Optie 2 via zelf gekozen vervoerder (de retourkosten worden direct voldaan bij de vervoerder, dus vooraf)
Volg onderstaande stappen voor het retourneren van jouw artikelen:
1. Vul het retourformulier in (zit bijgesloten in de doos)
2. Stop de retourartikelen in de doos
3. Zorg dat de doos goed dichtgeplakt zit
4. Verwijder oude stickers van de doos
5. Bewaar het afgifte/verzendbewijs zorgvuldig

Nadat de zending retour is ontvangen en akkoord bevonden, zullen we deze zo snel mogelijk crediteren en tot terugbetaling overgaan.

Y A Y A BV - LOGISTICS
Haarlemmerstraatweg 143-147
1165 MK Halfweg
Nederland

Helaas is het momenteel nog niet mogelijk online bestelde artikelen te retourneren of te ruilen in de winkel.

Helaas is het momenteel nog niet mogelijk online bestelde artikelen te ruilen. Je kunt ongewenste artikelen retourneren en vervolgens zelf een nieuwe bestelling plaatsen via de webshop.

Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Indien je jouw gehele bestelling retourneert worden jouw artikelen plus de verzendkosten gerestitueerd. Let op! Bij het gebruik van de meegeleverde retoursticker verrekenen wij de retourkosten met de verzendkosten van jouw bestelling. (zie Retourneren)

Je kunt jouw bestelling ook op eigen initiatief retour sturen met een vervoerder naar keuze. In dit geval zijn de retourkosten voor eigen rekening en worden deze niet verrekend met de verzendkosten en zal het bedrag van 1 of meerdere items inclusief de betaalde verzendkosten vergoed worden.

Een beschadigd artikel ontvangen of een klacht over je weborder? Neem contact op met onze klantenservice. Omschrijf de klacht zo duidelijk mogelijk. Wij zorgen voor een passende oplossing.

Heb je een klacht over een artikel dat je in een van onze winkels hebt gekocht? Dan helpen we je graag verder in de desbetreffende winkel.

Een onjuiste bestelling ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice. Omschrijf wat er niet klopt aan jouw bestelling, vermeld: ordernummer, betreffende artikelnummer(s), kleur, maat. We zorgen voor een passende oplossing.

Zodra we jouw retour ontvangen hebben in ons magazijn wordt deze dezelfde dag* nog verwerkt. Binnen een week na verwerking van jouw retour, wordt het retourbedrag teruggestort via de door jou gekozen betaalmethode. 

*m.u.v. weekenden, feestdagen en extreme drukte.

Uiteraard zijn wij ook afhankelijk van de bank en niet aansprakelijk voor de eventuele vertragingen die door hen veroorzaakt worden.

Je kunt je sale artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Om in te loggen klik rechtsboven in het scherm op het persoon-icoontje om op de inlogpagina te komen. Vul je e-mailadres en je wachtwoord in om in te loggen.

Nog geen account? Maak een account aan.

Krijg je een foutmelding bij het inloggen of ben je je wachtwoord kwijt? Ga naar de inlogpagina en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en volg de instructies in de e-mail. 

De voordelen van een account zijn:
- snellere check out omdat jouw gegevens al bij ons bekend zijn;
- duidelijk overzicht van al jouw bestellingen en de status;
- makkelijk zelf jouw gegevens en voorkeuren wijzigen;
- betere klantenservice.

Op zoek naar een winkel bij jou in de buurt? Bekijk alle verkooppunten.

Bij een aankoop in een van onze Y A Y A conceptstores heb je keuze uit de volgende betaalmethoden: pin, contant, creditcard, YAYA-giftcard.

Onze overige verkooppunten handhaven hun eigen betaalmethoden.

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws! Schrijf je onderaan deze pagina in voor onze nieuwsbrief.

Volg ons op Instagram, Facebook & Pinterest en blijf op de hoogte van de laatste updates.

Geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact op