Retourneren

YAYA winkel paskamer kleding interieur decoratie winkelen

Hoe kan ik retourneren?

 

We hopen dat je blij bent met je nieuwe items! Mocht je toch niet tevreden zijn, dan kun je artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

 

Het aanmelden van je retour doe je gemakkelijk via de onderstaande stappen:

 

  1. Ga naar je mailbox en open de orderbevestiging van de desbetreffende artikelen.
  2. Klik op de link in de orderbevestiging.
  3. Login met je ordernummer (let op, dit is een combinatie van letters en cijfers) en jouw gebruikte emailadres
  4. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren met het aantal en de retourreden
  5. Kies de gewenste verzendmethode
  6. Na het aanmelden van je retourzending ontvang je jouw retourlabel of QR-code via de mail en kan je het retourpakket afgeven bij een pakketpunt van de door jou gekozen vervoerder. Bewaar je verzendbewijs goed!

 

Heb je de orderbevestiging niet bij de hand? Volg dan de volgende stappen:

 

  1. Ga naar https://www.retourneren.nl/yaya
  2. Login met je ordernummer (let op, dit is een combinatie van letters en cijfers) en jouw gebruikte emailadres
  3. Selecteer de artikelen die je wilt retourneren met het aantal en de retourreden
  4. Kies de gewenste verzendmethode
  5. Na het aanmelden van je retourzending ontvang je jouw retourlabel of QR-code via de mail en kan je het retourpakket afgeven bij een pakketpunt van de door jou gekozen vervoerder. Bewaar je verzendbewijs goed!



Retouradres

YAYA BV - LOGISTICS
Haarlemmerstraatweg 143-147
1165 MK Halfweg
Nederland

Terugbetaling

Als je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht en je jouw gehele bestelling retourneert worden jouw artikelen plus de verzendkosten gerestitueerd. Mits we het betreffende artikel dan ook daadwerkelijk retour hebben ontvangen of je kunt aantonen dat het artikel retour is gezonden. Let op! Bij het gebruik van de meegeleverde retoursticker verrekenen wij de retourkosten met de verzendkosten van jouw bestelling.

Je kunt jouw bestelling ook op eigen initiatief retour sturen met een vervoerder naar keuze. In dit geval zijn de retourkosten voor eigen rekening en worden deze niet verrekend met de verzendkosten en zal het bedrag van 1 of meerdere items inclusief de betaalde verzendkosten vergoed worden.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt gekocht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Helaas is het nog niet mogelijk om artikelen om te ruilen. 

Passen van artikelen 

Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag je een artikel gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen zodat je dat ook in een winkel zou kunnen doen. Je mag het artikel dus bijvoorbeeld wél passen, maar niet buiten dragen.

Wanneer je een artikel terugstuurt dat door jouw toedoen is beschadigd, is gewassen, de labels zijn verwijderd, een artikel incompleet is of een product andere gebruikssporen bevat waaruit blijkt dat je het artikel verdergaand hebt gebruikt dan zoals hiervoor omschreven, dan ben je aansprakelijk voor de door jou veroorzaakte waardevermindering van het artikel. YAYA zal deze waardevermindering aftrekken van het aan jou te restitueren bedrag. 

Ondeugdelijke artikelen

Naast je herroepingsrecht, heb je op grond van de wet recht op een deugdelijk artikel, of zoals de wet dat noemt ‘een product dat aan de overeenkomst beantwoordt’. Als je een klacht hebt over een artikel dat je online hebt gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur zo veel mogelijk gegevens mee, waaronder bij voorkeur specifieke bestelnummers.

Als je een artikel hebt geretourneerd dat ondeugdelijk is, vergoeden we ook de retourkosten die je hebt moeten maken. 

Ontbindingsrecht

Om gebruik te maken van het ontbindingsrecht moet je ons binnen de 14 dagen bedenktijd via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per e-mail of per post) laten weten dat je gebruik wenst te maken van je recht om de aankoopovereenkomst te ontbinden. 

Klachten

YAYA streeft er naar een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren ten aanzien van haar producten en diensten. Mocht je onverhoopt toch klachten hebben, dan kun je deze telefonisch, per post of per e-mail richten aan:

YAYA webshop B.V.
Haarlemmerstraatweg 197
1165 MK Halfweg, Nederland
Telefoon: +31 20 205 0600. (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur CET)
E-mail: service@yaya.nl 

Indien wij je klacht niet naar tevredenheid oplossen, kun je deze ook doorsturen naar een erkend geschillenorgaan via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn echter niet verplicht om aan alternatieve geschillenbeslechting mee te werken.