€{{amount_with_comma_separator}}

Retourneren

Herroepingsrecht

Als je om welke reden dan ook je online aankoop wenst te retourneren, dan kun je ongebruikte artikelen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Dit wordt ook wel de bedenktijd genoemd

Er zijn 2 mogelijkheden om dit te doen:
1. Gebruik onze bijgevoegde UPS retoursticker
2. Middels een zelf gekozen vervoerder
Let op! In beide gevallen zijn de retourkosten voor de consument zelf, echter worden deze op verschillende wijze behandeld.

Optie 1 via de bijgesloten UPS sticker (retourkosten worden achteraf verrekend, dus géén kosten vooraf)
Volg onderstaande stappen voor het retourneren van jouw artikelen:

x Vul het retourformulier in (zit bijgesloten in de doos)
x Stop de retourartikelen in de doos
x Zorg dat de doos goed dichtgeplakt zit
x Verwijder oude stickers van de doos
x Plak de UPS verzendsticker op de doos
x Geef af bij een UPS punt bij jou in de buurt (klik hier)
x Bewaar het afgifte/verzendbewijs zorgvuldig

Let op: We accepteren alleen onbeschadigde artikelen die in originele staat verkeren, met aangehechte labels. 

Nadat de zending retour is ontvangen en akkoord bevonden, zullen we deze zo snel mogelijk crediteren en tot terugbetaling overgaan. Het volledige bedrag inclusief verzendkosten zal worden gecrediteerd, echter zullen de retourkosten hierin verdisconteerd worden. Per saldo wordt dus enkel de aanschafwaarde van het product vergoed.

Optie 2 via zelf gekozen vervoerder (de retourkosten worden direct voldaan bij de vervoerder, dus vooraf)

Indien je een andere koerier gebruikt dan UPS, raden we je wel aan om gebruik te maken van een koeriersdienst die je verzekert voor de waarde van de artikelen die je terugstuurt, of je een bewijs van verzending geeft. 

Volg onderstaande stappen voor het retourneren van jouw artikelen:
x Vul het retourformulier in (zit bijgesloten in de doos)
x Stop de retourartikelen in de doos
x Zorg dat de doos goed dichtgeplakt zit
x Verwijder oude stickers van de doos
x Bewaar het afgifte/verzendbewijs zorgvuldig

Let op: We accepteren alleen onbeschadigde artikelen die in originele staat verkeren, met aangehechte labels. 

Nadat de zending retour is ontvangen en akkoord bevonden, zullen we deze zo snel mogelijk crediteren en tot terugbetaling overgaan.

Terugbetaling

Als je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht en je jouw gehele bestelling retourneert worden jouw artikelen plus de verzendkosten gerestitueerd. Mits we het betreffende artikel dan ook daadwerkelijk retour hebben ontvangen of je kunt aantonen dat het artikel retour is gezonden. Let op! Bij het gebruik van de meegeleverde retoursticker verrekenen wij de retourkosten met de verzendkosten van jouw bestelling.

Je kunt jouw bestelling ook op eigen initiatief retour sturen met een vervoerder naar keuze. In dit geval zijn de retourkosten voor eigen rekening en worden deze niet verrekend met de verzendkosten en zal het bedrag van 1 of meerdere items inclusief de betaalde verzendkosten vergoed worden.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt gekocht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Helaas is het nog niet mogelijk om artikelen om te ruilen. 

Passen van artikelen 

Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag je een artikel gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen zodat je dat ook in een winkel zou kunnen doen. Je mag het artikel dus bijvoorbeeld wél passen, maar niet buiten dragen.

Wanneer je een artikel terugstuurt dat door jouw toedoen is beschadigd, is gewassen, de labels zijn verwijderd, een artikel incompleet is of een product andere gebruikssporen bevat waaruit blijkt dat je het artikel verdergaand hebt gebruikt dan zoals hiervoor omschreven, dan ben je aansprakelijk voor de door jou veroorzaakte waardevermindering van het artikel. YAYA zal deze waardevermindering aftrekken van het aan jou te restitueren bedrag. 

Ondeugdelijke artikelen

Naast je herroepingsrecht, heb je op grond van de wet recht op een deugdelijk artikel, of zoals de wet dat noemt ‘een product dat aan de overeenkomst beantwoordt’. Als je een klacht hebt over een artikel dat je online hebt gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur zo veel mogelijk gegevens mee, waaronder bij voorkeur specifieke bestelnummers.

Als je een artikel hebt geretourneerd dat ondeugdelijk is, vergoeden we ook de retourkosten die je hebt moeten maken. 

Ontbindingsrecht

Om gebruik te maken van het ontbindingsrecht moet je ons binnen de 14 dagen bedenktijd via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per e-mail of per post) laten weten dat je gebruik wenst te maken van je recht om de aankoopovereenkomst te ontbinden. 

Klachten

YAYA streeft er naar een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren ten aanzien van haar producten en diensten. Mocht je onverhoopt toch klachten hebben, dan kun je deze telefonisch, per post of per e-mail richten aan:

YAYA webshop B.V.
Haarlemmerstraatweg 197
1165 MK Halfweg, Nederland
Telefoon: +31 20 205 0600. (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.00 uur CET)
E-mail: service@yaya.nl 

Indien wij je klacht niet naar tevredenheid oplossen, kun je deze ook doorsturen naar een erkend geschillenorgaan via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij zijn echter niet verplicht om aan alternatieve geschillenbeslechting mee te werken.

Winkelmandje